Każdy rozładowany towar jest składowany na magazynie w strefie kompletacji zamówień. Istotną sprawą jest zorganizowanie w magazynie odpowiednich stref, spełniających różne funkcje w procesie składowania towaru. Istotnym problemem w procesach składowania i manipulacji jest zaprojektowanie wykorzystania przestrzeni składowej.
Ilustracja 2. Widok na plac kompletacyjny i rampy podczas przyjęcia towaru
Źródło: Zdjęcie własne
Następnie upoważniony pracownik dokonuje kontroli jakościowej i ilościowej. Na specjalnie wydrukowanej specyfikacji
Odnotowana jest faktyczna ilość przyjętego towaru. Na tym formularzu umieszczona zostaje również data ważności. Pracownik przekazuje taką informację do biura. Następnie po weryfikacji i sprawdzeniu zgodności kierowca otrzymuje komplet dokumentów potwierdzających dostarczenie towaru. Wszelkie niezgodności które występują w tym procesie są natychmiast sprawdzane i uzgadniane z dostawcami.
W historii działalności firmy było kilka sposobów lokowania przyjętych dostaw. Większość z niech się nie sprawdziła, dlatego kierownictwo postanowiło pozostać przy najprostszym sposobie. Każdy rodzaj towaru ma przydzielone swoje miejsce "zerowe" w regałach. Są to lokacje typu Al, BI5 F42, Gdzie litera oznacza regał, a liczba kolejne miejsce (od 1 do max 45) [1]
Źródło: Projekt własny
Na każdej palecie Drukowana jest duża nazwa lokacji i przyklejana s przodu palety, tak aby była dobrze widoczna. Oczywiście niektóre miejsca przydzielone są do składowania konkretnego towaru ze względu na wagę i niewymiarowe gabaryty. Dodatkowym elementem usprawniającym sprawne wydawanie towaru jest ustalanie koloru kartek raz na ok. 2 miesiące. Czynność ta ma na celu poprawne wydawanie w pierwszej kolejności towarów przyjętych najwcześniej.
Odbiór i przyjęcie towaru to czynności w których najczęściej mamy do czynienia z różnymi wypadkami i uszkodzeniami towaru. Często zdarza się, że niektóre samochody nie są przystosowane do przewożenia niektórych towarów, bądź kierowcy nie pamiętają o odpowiednim zabezpieczeniu przesyłki* Zdarza się że przewoźnik ponosi koszty związane z uszkodzeniem całej partii. Taka dostawa nie jest wtedy rozładowana na magazynie ale wraca z powrotem do producenta, który decyduje o dalszym postępowaniu.
Ilustracja 5. Uszkodzenie towaru podczas transportu
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.