wtorek, 10 lipca 2012

Kształtowanie przepływu materiałów i wyrobów gotowych


Kształtowanie przepływu materiałów i wyrobów gotowych w przestrzeni i czasie traktowane było  w przedsiębiorstwach przemysłowych i handlowych jako sfery o znaczeniu podrzędnym. Uwagę koncentrowano jednostronnie na realizacji produkcji lub sprzedaży jako dominującym elemencie strategii działania przedsiębiorstw stosowanej do końca lat pięćdziesiątych. Następnie na pierwszy plan wysunięto problemy rynku i promocji w ramach strategii marketingowej. Doprowadziło to do rozpoznania możliwości, których dostarcz świadome kształtowanie fizycznej dystrybucji w ramach marketingu mix. Zaczęto rozwiązywać fragmentaryczne problemy ze sfery ruchu fizycznego dóbr np. kwestie optymalnej lokalizacji magazynów, planowania i programowania dróg przebiegów towarowych itp.

Wielcy producenci skomplikowanych wyrobów stanęli przed koniecznością równoczesnego rozwiązania trzech problemów, a mianowicie:

1.   Synchronizacji dostaw od zewnętrznych dostawców,

2.   potrzeby ograniczenia zapasów wyrobów gotowych opuszczających sferę produkcji,

3.   zakończenie łańcuch logistycznego dopiero u ostatniego nabywcy - konsumenta lub firmy kupującej środki pracy.

            Te podstawowe motywy wprowadzenia rozwiązań logistycznych występowały najczęściej w przemyśle, ale miały też znaczenie w budownictwie i handlu. Niemal powszechne stało się dążenie do minimalizacji zapasów i tym samym zwiększenia częstotliwości dostaw i poprawy ich terminowości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.