Tabela 5: Przykładowa
ilość dostarczanych codziennie materiałów zapewniających postęp chodnika
urabianego kombajnem chodnikowym
|
||
Wyszczególnienie
|
Jednostka
|
Ilość
|
Postęp
|
m/d
|
15
|
Odstęp pomiędzy
odrzwiami
|
m
|
0,75
|
Elementy
obudowy:
–
łuki
–
siatka
–
rozpory
–
strzemiona
–
okładzina
|
szt.
m2
szt.
szt.
szt.
|
80
140
100
60
160
|
Przenośnik
taśmowy:
–
konstrukcje przenośnika, rolki
–
taśma
|
m
m
|
15
30
|
Kolejka
podwieszana
|
m
|
15
|
Rurociągi
|
m
|
45
|
Różne przewody
i tory
|
m
|
60
|
Materiał, części zamienne do konserwacji
i remontów |
wg potrzeb awaryjnych
|
Transportu
ludzi dokonuje się również wspomnianymi wcześniej podwieszanymi kolejkami
szynowymi i naspągowymi z napędem własnym lub liniowym (z liną bez końca).
Ostatnio szeroko rozpowszechnione, głównie w górnictwie niemieckim i
francuskim, są środki transportu wyłącznie ludzi, tj. górnicze wyciągi
linowe. Występują one w dwóch wersjach: w pierwszej lina o średnicy
16 mm jest elementem nośnym i napędowym, a do niej mocowane są na stałe
krzesełka w różnych odstępach, w drugiej zaś lina o średnicy 16 mm jest
także elementem nośnym i napędowym, lecz krzesełka zakładane są na nią w
momencie rozpoczęcia jazdy.
Przyjmując
istotne kryteria oceny środków transportu ludzi (tab. 6), wykazano, że
priorytet ma wyciąg krzesełkowy, w dalszej kolejności plasuje się przy
uwzględnieniu bezpieczeństwa transport lokomotywami. [8]
Tabela
6: Przykład oceny środków transportu
górniczego do przewozu ludzi
|
||||
Kryteria oceny
|
||||
Środki
transportu |
bezpieczeństwo
|
oszczędność
czasu
|
zużycie
energii
|
koszty/
/wykorzystanie
|
Pociąg osobowy
|
++
|
–
|
+
|
+
|
Pociąg
przyspieszony
|
++
|
++
|
+
|
++
|
Kolejka
podwieszana/
/spągowa |
+
|
–
|
+
|
+
|
Jazda na
taśmie:
– górna taśma
– górna i
dolna
|
+
+
|
+
++
|
++
++
|
++
++
|
Wyciąg
krzesełkowy (linowy)
|
++
|
++
|
++
|
+
|
+ kryterium wypełnione,
++ kryterium bardzo dobrze wypełnione,
– kryterium nie wypełnione.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.