poniedziałek, 18 marca 2019

Strona Internetowa i WAP

Coraz więcej osób ma dostęp do Internetu i korzysta z niego na co dzień. Większość
z nich woli obejrzeć witrynę danej firmy niż dzwonić na numer infolinii. Spodziewają się
raczej otrzymać szczegółową informację na stronie Internetowej. Przedsiębiorstwa
posiadające rozbudowaną sieć dystrybucyjną (hipermarkety, stacje benzynowe, banki, sieci
sklepów branżowych) powinny pokazać klientom gdzie są, doprowadzić ich prosto do siebie.
Na szczęście już widać postęp w tej materii - powstają portale internetowe z interaktywnymi
mapami. Klienci mogą wpisać swoją lokalizację i otrzymają w wyniku mapę z najbliższym
bankomatem lub stacją benzynową oraz informację o godzinach otwarcia. Możliwe jest także
oprogramowanie funkcji wyznaczającej najprostszy dojazd do wybranego obiektu. Klient
otrzymuje mapkę z trasą dojazdu oraz wydruk nazw kolejnych ulic, gdzie ma skręcić i jak
daleko jechać. Wbrew pozorom jest to istotne - klienci są wygodni i chcą być jak najlepiej poinformowani. Jeżeli mogą zawsze sprawdzić, gdzie są bankomaty ich banku, albo stacja
benzynowa, w której programie lojalnościowym biorą udział - to zapewne z usług tych
właśnie firm będą korzystać - przede wszystkim dlatego, że wiedzą GDZIE jest ta firma.
Aplikację mapową na stronach internetowych można również wykorzystać do innych
celów. Wyobraźmy sobie, że klienci sklepu meblowego chcą zawczasu dowiedzieć się o jego
ofercie i lokalizacji, ale także ile zapłacą za transport mebli. Mogą to zrobić na stronie
internetowej za pomocą odpowiednio przygotowanego skryptu. Wyliczenie kosztu transportu
wymaga podania ilości kilometrów. Zapewniam, że jeżeli klient zostałby poproszony o
podanie ilości kilometrów od sklepu do swojego domu, to albo popukałby się w głowę, albo
podał z dużym przybliżeniem. Skrypt na stronie policzyłby koszt transportu według wzoru,
powiedzmy na odległość 23 kilometrów, i podał dokładny wynik, co do grosza. Wszystko
byłoby dobrze, gdyby klient w odległości pomylił się in plus. W przeciwnym wypadku,
pracownik sklepu meblowego po wtaszczeniu wymarzonego tapczanu na 11 piętro
przedstawił z uśmiechem rachunek cokolwiek większy od wyliczonego w Internecie,
tłumacząc ze przecież nie mógł wyładować owego tapczanu na ulice po przejechaniu 23
kilometra. Taki klient nie będzie zapewne zbyt lojalny wobec firmy i szafę kupi już gdzie
indziej. Co innego gdyby firma zainwestowała w system mapowy pozwalający - poza
pokazaniem lokalizacji sklepu i drogi optymalnego dojazdu - na podanie przez klienta po
prostu jego adresu. Pozwoliłoby to na dokładne wyznaczenie odległości dojazdu i wyliczenie
rzeczywistego jego kosztu. Tym razem poprawnie!
Ogromna konkurencja na rynku sprawia, że koniecznością jest coraz większe ułatwianie
ludziom życia. Skoro klient posiada telefon z WAPem, a staje się to coraz bardziej popularne
- powinien mieć możliwość przy jego pomocy uzyskać informację o lokalizacji. Aż się prosi
aby taką inwestycję firmy poprzeć kampanią reklamową pod hasłem - "jesteśmy z tobą
zawsze i wszędzie". Już nie trzeba mieć komputera podłączonego do Internetu. Wystarczy
telefon komórkowy, a po podaniu swojej lokalizacji otrzyma się prostą, czytelną mapkę z
oddziałami firmy.
Pamiętajmy - najważniejszy jest klient, to dzięki niemu istnieje firma. Jeżeli wiesz
GDZIE on jest, możesz mu lepiej służyć i z powodzeniem budować jego lojalność. Jeżeli on
wie GDZIE ty jesteś i wie jak do Ciebie trafić - na pewno nie będzie szukał, schowanej nie
wiadomo gdzie, konkurencji.
Wniosek jest prosty: jeżeli Twoja firma wydaje duże pieniądze na system typu CRM i
chce aby był on w pełni funkcjonalny i skuteczny - powinna zatroszczyć się, aby jego częścią
były aplikacje MapInfo i mapy IMAGIS.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Zarządzanie projektami w logistyce

Zarządzanie projektami w logistyce jest kluczowym elementem zapewniającym skuteczność i efektywność w łańcuchach dostaw i procesach logistyc...